Memenatkan

Fuh! minggu ni ngan minggu lepas, memang cukup memenatkan. Tiap2 hari kena buat assignment. Exam dah dekat. Prepare belum mantap lagi.. macamane nak buat ni.
Berat sungguh ujian ni. Ade member, boleh buat x kisah je bila nak anto assignment. Orang jugak nak kena push. Macamane la nak bentuk suatu institusi yang berjaya.
Macamni la umat akhir zaman. Tiada lagi rasa tanggungjawab yang terbeban kat diri. Boleh ambik uat sambil berpoya-poya. Bile dah dekat dateline, baru bising. Emm… baik x payah!
Last minggu, kena buat assignment balik. Penat orang kaji sampai dekat 2 bulan. Tapi bukn mengikut format yang ditetapkan. Nasib baik Allah beri petunjuk. Pegi cek kat membe, memang salah buat! Sehari suntuk pi buat balik. Apela nasib…
Itulah kehidupan. Kadang-kadang berada di atas, kadang-kadang berada di bawah. Tak semuanya indah. Bayak jugak yang bersedih. Memang manusia itu lemah. Hanya mampu merancang, Dialah yang menentukan. Semoga usaha yang aku buat ini diredhai dan diberikan hikmah olehNya.
Ya Allah, berikanlah hambamu ini kekuatan untuk meneruskan perjuangan. Tetapkan pendirian, jiwa dan sanubari ini di atas jalan yang Engkau redhai. Biarkanlah hati ini sentiasa bertasbih, memuji namaMu. Jauhkanlah aku dari hati2 yang gelisah dan bisikan Iblis Laknatullah. Semoga engkau memperkenanlkan doaku ini. Amin

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

%d bloggers like this: