Monthly Archives: Februari 2009

Kenangan lalu (1)

Suatu ketika dahulu, aku masih ingat, waktu aku masih kecil. Aku masih kecil, tak lagi kenal apa itu dunia. Waktu itu, aku masih lagi suka bermain, mengenal alam yang begitu indah ini.
Waktu itu, aku selalu ikut ayahku ke masjid. Aku suka ikut ayah ke masjid. Entah. Sampai sekarang pun macam tu. Cuma pergi ngan sendiri pulak. hehe.
Suatu hari, motor ayahku rosak. Tengah nak balik dari masjid. Ketika itu, waktu malam. Lepas Isyak. Sunyi. Biasalah, tak ramai orang di tengah pekan ketika waktu malam.
Continue reading →

Advertisements

Salahuddin Al-Ayubi (Bahagian 1)

InsyaAllah, ruangan kali ini akan mengimbas kembali tokoh pahlawan, panglima serta seorang sultan yang digeruni oleh musuh dan juga kawan. Jasa beliau yang membebaskan Jerusalem daripada jajahan Eropah hanya menjadi kenangan pada masa sekarang. Era pergelutan untuk mendapatkan tanah yang diidamkan oleh ketiga-tiga agama samawi: Islam, Yahudi dan Nasrani semakin meruncing dan darah memenuhi jalanan demi perjuangan menegakkan janji-janji Tuhan yang diyakini oleh sekalian agama. Semoga info-info malah sejarah Sang Penakluk ini akan membangkitkan kembali jiwa-jiwa pejuang yang inginkan surga dan mati syahid. (Info dipetik dari sebuah laman web dalam laman maya)

Continue reading →

Salam Perkenalan!

Assalamualaikum w.b.t

Salam hijrah, dakwah dan perjuangan pada semua yang melayari blog ini. Semoga sedikit sebanyak ilmu yang dikirimkan, malah yang ingin dikongsi bersama, akan ada manfaatnya. Biarkan jiwa kita tertekan dengan mehnah dan ujian, tapi tidak sesekali runtuhnya maruah IMAN dan ISLAM!

Untuk pertama kalinya,  saya menulis blog ini (walaupun x rajin sangat), ingin saya tekankan, walau sejauh manapun kita bergerak, berjalan, malah berlari (sekali jugak yang menggunakan kenderaan) , letakkanlah al-Quran dan Assunnah dalam diri kita. Berlandaskan al-Quran dan Assunnah sahaja kita mampu meraih kejayaan, DUNIA dan AKHIRAT. Biar berapa lamapun kita hidup kat dunia ini, sesekali janganlah tinggalkan al-Quran dan Assunnah. Biarkan ia sebati dalam diri dan hidup kita.Jua, fahamilah makna keberkatan dalam pekerjaan…

Continue reading →